Skuru fortsätter att utveckla och utbilda spelare från de egna leden. Nu har hela åtta spelare från klubben tagits ut till Svenska Handbollförbundets Riksläger i sommar.
Rikslägren är en viktig del av Svenska Handbollförbundets verksamhet för att rekrytera och utveckla framtida elit- och landslagsspelare. Årets läger för flickor födda 2009 och 2010 genomförs den 13–16 juni.
Från Skuru har följande spelare blivit uttagna:
- Majken Ribbeklint (född 2010)
- Elsa Englund (2010)
- Mia Stojilković (2010)
- Ella Sjögren (2010)
- Nathalie Lindberg (2010)
- Matilda Davoust (2010)
- Hedda Andrén (2009)
- Molly Nilsson (2009)
Skuru är både glada och stolta över att så många av våra spelare fått möjligheten att delta på Rikslägret.
Stort grattis och lycka till!
Foton: Maria Casado









